חיוך אסתטי עם שיניים צחורות הוא משאת נפשם של רובנו.
צבע השיניים בעת בקיעתן עלול להיות מושפע מגורמים שונים בזמן תקופת היווצרות השיניים(סוף התקופה העוברית עד גיל 18).
השפעה כזו יכולה להיווצר מנטילת תרופות שונות, כגון האנטיביוטיקה טטראציקלין.שיניים לבנות

פגיעה כזו אפשרית גם בעובר במידה והאם נוטלת את התרופה בזמן ההריון או בהנקה. כמו כן, אם הילד חולה במחלת חום חריפה יכולות להיפגע כל קבוצת השיניים הנוצרת באותו שלב התפתחות. פגיעה כזו יכולה להיווצר בשיניו של העובר במידה ואמו חולה במחלה כשהיא בהריון מתקדם.white-teeth

עם השנים השיניים משנות את צבעם והופכות כהות יותר. שינוי הצבע יכול להיות פנימי או חיצוני לשן. וייתכנו מספר גורמים לתופעה זו:

1.הידבקות לכלוך חיצוני לשן:שיניים לבנות 3
אבן שן, כתמי עישון, כתמי משקאות כהים וצביעה הנגרמת על ידי
שימוש ממושך במשחות שיניים או בשטיפות פה המכילות כלורהקסידין
או סטנוס פלואוריד .
צביעות אלה ניתנות להסרה בקלות על ידי השיננית או רופא השיניים ובדרך כלל אין צורך בטיפול "הלבנת שיניים" לצורך כך.
2.התכהות הנוצרת עקב שחיקת שכבת הזגוגית שעל השן 3.טיפולי שיניים. שיניים לאחר שחזור באמלגם וכן שיניים לאחר טיפול שורש עלולות להיצבע בגוון אפור .
4.חבלה דנטלית. לעתים עלולה שן המקבלת מכה ישירה לקבל גוון אפרפר. כמו כן, ילד הנופל על שיני החלב שלו עלול לגרום לשן להידחק לתוך העצם ולפגוע בנבט השן הקבועה. זה עלול להתבטא בכתם צבע על גבי השן הקבועה.
בתהליך הלבנת השיניים חודר חומר כימי דרך האמאייל השקוף ומפרק את פיגמנטי הצבע וכך גורם להשתקפות בהירה יותר של השן.
הלבנה מקצועית איננה מזיקה או פוגעת בשן ,אך עלולה לגרום לרגישות שיניים זמנית בה ניתן לטפל.שיניים לבנות 3

שיטות להלבנה
ההלבנה הביתית: הרופא נוטל מידות מפיו של המתרפא ומייצר עבורו סדים דקים מותאמים אישית. למטופל נמסר ג'ל מיוחד להלבנה אותו המתרפא מניח בתוך הסד ומרכיבו למשך מס שעות במהלך היום או הלילה בדכ התוצאות הרצויות תגענה תוך כשבוע בלבד.
הלבנה במרפאה: מבוצעת במרפאה .הרופא מניח למשך כשעה חומר הלבנה בריכוז גבוה על שיניי המטופל. לאחר השעה משופעל חומר ההלבנה על שיניו באמצעות מקור אור המזרז את ההלבנה. התוצאות המתקבלות הן מיידיות אך הסיכוי לרגישות שיניים גבוהה יותר מההליך המבוצע בהלבנה הביתית.
white-teeth